- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
Теми
Теми
ресурси46
роботика40
Lego Education28
Роботика за България24
Lego Spike21
Истории за разказване21
Scratch20
Lego Mindstorms EV319
рободизайн19
Вдъхновение14
програмиране14
работа с детето вкъщи14
micro:Bit9
Книги9
състезания8
интервю7
STEM6
Коледни6
бъдеще6
EUCodeWeek5
Азбука5
Забавна математика5
Arduino4
First Lego League4
Момичетата от математиката и
информатиката4
STEАM3
Дигитализация3
Логика3
BricQ Motion2
Конструиране2
изкуствен интелект2
Bebras1
Scratch Jr.1
Информационни технологии1
МОН1
Показване на още
Показване на по-малко
Последвайте ни
- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
Преди време създадох статия, споделяща Безплатни Scratch книги, помагала и ресурси и още от тогава имах идеята да споделя и мнение за книги за Scratch от книжния български пазар. В интерес на истината те не са многобройни и изборът не е кой знае колко голям. А тези, които аз притежавам или съм успяла да прегледам лично, се броят на пръсти. Ще започна с най-скоро отпечатаната: книга на издателство "Асеневци'', излязла от печат 2020 год.
Пълното заглавие на книгата е: "Програмирай и играй със Scratch; създай 10 забавни игри и стани истински програмист"
Автор: Матю Хайленд;
корица: мека;
страници: 136
Книгата е базирана на Scratch 3.0 (за разлика от останалите, които имам). Разделена е на две части: теоретична и практическа. За мое съжаление теоретичната е твърде голяма. Цели 68 страници са отнели на автора да въведе читателя в Scratch и да го запознае с интерфейса на визуалния език за програмиране. От друга страна - точно по това се различава тази книга от останалите, с които съм работила. Наистина, описанието на блокчетата е дълго, но това прави книгата подходяща за напълно начинаещи деца. Трябва си търпение, докато се изчетат всички раздели от теорията, но ако се комбинират паралелно с директна, паралелна работа и изпробване на обясняваните блокове, ще е резултатно за уменията на детето.
Намирам за положителна черта това, че в теоретичната част има споделени съвети, идеи, тънкости и уловки. А ето как завършва самият край на раздела с теорията:
В практическата част стъпка по стъпка се реализират проекти-игри. Всяка следваща надгражда предишните и така се получава, че десетата игра е най-сложна и комплексна. В други книги съм забелязала, че цари известен хаос: не се следва някаква последователност, ползват се по-сложни конструкции без да са обяснени качествено и се прескачат базови неща. Тук бих казала, че авторът има плавен подход и планирано проектите се усложняват.
Друга положителна черта: Книгата е по детски илюстрована, но никак прекалено. Съдържанието е изчистено от отежняващи илюстрации, пръснати хаотично във всички посоки. Така се създава усещането за прегледност и се позволява добра ориентация в текста.
Това, което на мен не ми харесва в книгата: нито теоретичната, нито практическата част включват блокчета от раздел ''Моите блокове'' и "Списъци". Което лишава книгата от завършеност, а самите проекти остават на ниво ''базови'' и не дават основата за създаване на по-сложни проекти. Само още няколко страници и един - два проекта, включващи блокове от "Списъци" и собствени методи щяха да направят книгата топ-предложение.
![]() |
"гръб" на книгата |
Смятам да не навлизам в повече подробности. Като цяло идеята ми не е да давам подробни оценки за книгите, посветени на детското програмиране, а само да нахвърлям впечатления. Надявяам се да съм била полезна.
Скоро ще споделя за следващата книга от личната си Scratch-библиотека, а за още ресурси и материали ни последвайте на страницата ни във facebook.
Поздрави: Kinder Coder
Коментари
Благодарности за отзива! Изключително полезен при подбор на учебна литература.
ОтговорИзтриванеНяма за какво! Радвам се да послужи някому! :) Поздрави
ИзтриванеСтрахотна идея и много полезна!
ОтговорИзтриванеБлагодаря Ви за хубавия коментар!
Изтриване