Последвайте ни

Уча часовника: Работни листове

Вече не помня кога започнаха нашите опити да научим дъщеря ни (5 г., 3 м. към този момент) да познава часовника, но със сигурност все още сме в капана на това начинание. Оказа се истинско предизвикателство и за двете страни, учащи и обучаващи. Затова, в опит да стимулирам и ускоря този процес, се заех да си скалъпя собствени работни листове на тази тема. Насоките, разбира се, са в усвояване на умение за познаване на аналоговия часовник, или този със стрелките.

Листовете са няколко типа. Първата разновидност служи само за учене, на тях всъщност не се работи. Единият онагледява точен час, другият - неточен. По тях работим заедно, дискутираме, обясняваме, питаме се и се препитваме.

За запомняне: точен час (последователните часове от 1 до 12)

За запомняне: последователните минути от 5 до без 5. 

Следва реален работен лист, който вече упражнява умението за познаване на часа. Тук ползвам различни изображения за часовник, като последните няколко напълно се различават от останалите. Целта е привикване към различните типове часовници. Независимо от вида на часовника и циферблата му, детето трябва да каже или напише, както умее, с числа или числа и думи, колко часа показва часовничето.

Упражнение: Колко часа показва часовника?

Вторият тип листове за упражние съм нарекла "Свери часовника" и вече изисква детето само да нарисува стрелките на часовника така, че той да показва указания под него час. Тук съм съставила 3 подразновидности - упражнение за начинаещи, за напреднали и за експерти:

Работен лист за начинаещи - упражнява часа само с часовете между 1 и 12, а минутите - между 0 и 30.

Работен лист за напреднали - упражнява часа само с часовете между 1 и 12, но минутите са между 0 и 60.

Работен лист за експерти - най-трудният вид за упражниение.  Упражнява часа с часовете между 0 и 24, а минутите - между 0 и 60.

Последният ми работен лист е подвеждащо лесен на пръв поглед, защото ползва така любимото свързване. Но на практика изисква най-обширни познания и е най-труден според мен, защото изисква не само добро познаването на аналоговия часовник, а и познаване на дигиталния и ''превеждането'' от аналогов към дигитален час.
Най-комплексния работен лист. Тук вече е необходимо познаване на часа във всичките му формати - аналогова, дигитална форма, преди 12:00 на обяд и след 12:00 на обяд.


За нас ''борбата с часовника'' продължава и става все по-епична! До работа с някои от тези работни листове все още не сме стигнали и ни очаква още много път. А за целия процес бих обобщила кратко с две думи: ТРУДНА РАБОТА!
Ако знаете някои трикове за преодоляване на тази трудност, наречена ''часовник'', споделете!

Както обикновено, споделям папката с тези работни листове, готови за изтегляне ТУК!

За още ресурси и материали ни последвайте на страницата ни във facebook.
Поздрави: Kinder Coder


Коментари