Последвайте ни

Scratch проект от свободното време на един второкласник


Днес гордо споделям един чудесен проект, изработен от прекрасния второкласник Лъчко, в свободното му време, извън часовете ни по програмиране и щедро споделен с широката публика :) 

Проектът е на комбинирана тема от чертане на геометрични фигури и използване на променлива.


Хубава дискусия с учениците би се случила при допълнителни въпроси като:

1. Какъв е цветът по подразбиране на допълнителния инструмент ''молив'' в Скрач? 

2. Какво означава ''by default''?

3. Какво би станало, ако променим градусите от 120 на 119?
- .. а на 89?
- ..а на 75?
Експериментирайте с още промени на градусите.

4. Какво се случва с фигурите, когато спрайтът достигне края на сцената (ръба)?

5. Разгледайте кода на двата на спрайта! Защо програмата, изпълнена от двата спрайта едновременно завършва при променлива 1999, а изпълнена по отделно от всеки спрайт, завършва на 1000? Не трябва ли програмата да завърши при големина на променливата 2000? Обяснете защо става така!






Линк към проекта тук: https://scratch.mit.edu/projects/640945949/

За още ресурси, материали и идеи ни последвайте на страницата ни във facebook.

Поздрави: 
Kinder Coder

Коментари