Последвайте ни

Първи стъпки с LEGO® Education SPIKE™ Prime

 

Тази година ще имам възможността с децата да работим с нов конструктор и това е  LEGO® Education SPIKE™ Prime, наследника на EV3 Mindstorms. 

Сравнително по-шарен и цветен, той пристига заедно с две лего-човечета, стикери-помощници за подредбата на частите в ордерите, брик с по-малко портове и още някои разлики, които го отдалечават от предшественика му EV3 Mindstorms, с който работехме до сега. Ето само няколко примера: 

  • Всичките 6 порта на брика работят както като входни, така и изходни портове.

  • Батерията се зарежда само от USB порта на брика. Това означава, че вашето SPIKE Prime творение се зарежда, докато програмирате, ако е свързано чрез USB кабел, (можете да проверите нивото на батерията в приложението, на страницата със свойства на брика)



  • Брикът може да работи в два режима - на изтегляне (изтегля програмата, запаметява я и я изпълнява, независимо дали има връзка с компютъра) и на стриймване/предаване  (възпроизвежда програмата в реално време с незабавно отразяване на промяната на параметрите). Има разлика в реакциите на робота при двата режима на работа, затова трябва да внимавате в кой от двата режима работите и да имате това предвид при следващото си занимание с устройството.



След организационните първи стъпки по разопаковане, подреждане, сортиране, залепяне и т.н. най-после стигаме до избор на първи робот за конструиране и изпробване. Първият модел, който сглобяваме е по инструкции, които може да откриете тук: https://education.lego.com/en-us/product-resources/spike-prime/downloads/building-instructions скролвайки малко надолу, моделът е с името Driving Base


След стъпката ''робот'', преминаваме към организирането възможността за програмиране на машината. След изтегляне на софтуера, пригоден за целта, минаваме през няколко подробности: 

- ъпрейт на брика (което се случва еднократно) - става автоматично, само е нужно да го включите към компютъра с USB-кабела;

- кабелът не е най-добрата опция за връзка брик-компютър, затова се погрижете за установяване на блутуд връзката;

- да дадем име на брика;


Tестваме дали всичко е наред, като програмираме малка програма за движение напред и завой на 180 градуса.


Програмата е простичка, но при желание да я видите по-подробно, хвърлете поглед тук:
За по-задълбочена и детайлна работа и обучение с този модел конструктор биха ви били полезни още някои ресурси:


За още ресурси и материали ни последвайте на страницата ни във facebook.

Поздрави: Kinder Coder

Коментари