Последвайте ни

EV3 джипка със соларно ремарке

Преди да се занимаем със SPIKE Prime модела и конструирането на роботи с него, съм си набелязала за споделяне последния модел EV3, който сглобявах. Мина доста време от тогава, но си спомням много ясно, че избирайки този дизайн, нямах някаква определена цел - така,  само за разнообразие. Получи се нещо като джипче, дърпащо соларен панел. 


Как се стигна до този облик: Вдъхновението идва от два различни източника. 
Първо ме вдъхнови соларния модул - инструкции за него може да намерите тук в секцията Space Challenge Set Models. Тези модели са посветени на научни проекти от областта на космоса, но за направата им освен EV3 Mindstorms са нужни и едноименните разширителни комплекти, с които аз разбира се, НЕ разполагам. Опитът ми обаче нагледно показва, че частите, с които не разполагаме, могат да бъдат заменени с аналогични, а конструкцията да бъде напасната според материалите, които имаме. Ето малко снимки от етапа на конструиране на соларния панел:






Частите, които играят ролята на соларните панели (множество прави сини и черни летвички), за мен не бяха на разположение, не и в такъв голям брой. Тях видимо замених с черните лопатообразни. 


Завъртайки това своеобразно кормило, панелите падат и се вдигат. Тук реших да разширя творението, като вместо ръчно, това завъртане да се предава от средния мотор от комплекта. А като допълнително усложняване и за завършен вид на целия робот, реших мотора и соларната конструкция да бъдат прикачени към нещо като бъги. 
За съставянето на бъгито се вдъхнових от един още по-стар модел на LEGO - NXT конструктора. Инструкциите, които ползвах, може да намерите тук. Като и този път всичко, с което не разполагам като детайли, заменях с аналогични по форма или адаптирах нещата така, че да паснат с наличните ми части. Така например, ми се наложи да избегна третия голям мотор за конструкцията на шасито. И вместо мотор да отговаря за задните колела - при мен има само ос. 

Понеже не ми е нужна маневреност и са ми напълно достатъчни движения само напред и назад, това решение ми свърши чудесна работа. В случай, че са необходими по-точни завои и по-прецизна подвижност, тогава вече трети мотор ще е неизбежен. 

При програмирането бях съвсем небрежна и програмирах само на таблета. Ползвани са само команди за движение на трите мотора при събития ''натискане на копче'' от брика - съответно при натискане на копчета горе - долу роботът се движи напред и назад, а копчетата ляво - дясно отговарят за спускане и вдигане на панелите. Елементарно, но атрактивно за моите малчугани.

Източници и помощници за конструирането споделям отново тук:

За още ресурси и материали ни последвайте на страницата ни във facebook.

Поздрави: Kinder Coder


Коментари