- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
Теми
Теми
ресурси46
роботика40
Lego Education28
Роботика за България24
Lego Spike21
Истории за разказване21
Scratch20
Lego Mindstorms EV319
рободизайн19
Вдъхновение14
програмиране14
работа с детето вкъщи14
micro:Bit9
Книги9
състезания8
интервю7
STEM6
Коледни6
бъдеще6
EUCodeWeek5
Азбука5
Забавна математика5
Arduino4
First Lego League4
Момичетата от математиката и
информатиката4
STEАM3
Дигитализация3
Логика3
BricQ Motion2
Конструиране2
изкуствен интелект2
Bebras1
Scratch Jr.1
Информационни технологии1
МОН1
Показване на още
Показване на по-малко
Последвайте ни
- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
Кой ли не е чувал за Танграм - древна китайска логическа игра, вид главоблъсканица за подреждане. Но все пак, да кажем нещо за нея. Състои се от 7 прости форми, наречени тани, които могат да бъдат подредени така, че да се получат различни фигури - на животни, хора, предмети. В първоначалния си вид Танграм най-често е квадрат или правоъгълник, но в днешно време се предлагат и разновидности на играта, като сърцевиден или яйцевиден Танграм и още много др.
Някои приемат Танграма като логически пъзел, други - като пространствена игра, но за всички той е истинско мисловно предизвикателство, начин да се забавляваш и да се развиваш.
Смята се, че Танграмът е измислен в Китай преди повече от 1100 години. Но нито произходът, нито името на играта са установени със сигурност и може да се намерят различни версии и за двете. Едно от предположенията за името е, че то представлява съчетание от две думи - „танг” (китайкси) и „грама"(нещо нарисувано). Вероятно най-правдоподобната теория относно названието на играта е, че то произлиза от името на династията Танг, която управлявала Китай от 618 до 907 г.сл.Хр. - период, наричан Златна епоха за поезията и изкуството.
Някои приемат Танграма като логически пъзел, други - като пространствена игра, но за всички той е истинско мисловно предизвикателство, начин да се забавляваш и да се развиваш.
Смята се, че Танграмът е измислен в Китай преди повече от 1100 години. Но нито произходът, нито името на играта са установени със сигурност и може да се намерят различни версии и за двете. Едно от предположенията за името е, че то представлява съчетание от две думи - „танг” (китайкси) и „грама"(нещо нарисувано). Вероятно най-правдоподобната теория относно названието на играта е, че то произлиза от името на династията Танг, която управлявала Китай от 618 до 907 г.сл.Хр. - период, наричан Златна епоха за поезията и изкуството.
Никой не знае точно кой е измислил този пъзел, но една легенда разказва за човек на име Тан, който изпуснал квадратна порцеланова плочка на пода. Плочката се разбила на парчета и Тан се опитал да я сглоби наново. Вместо квадрат, той започнал да оформя от парчетата различни фигури, приличащи на котки, хора, къщи, лодки, дървета и т.н.
Към момента са изброени и описани над 10 милиона фигури, направени със седемте части на Танграм. Всъщност техният брой е неограничен. Както човешкото въображение. Със седемте геометрични форми се изписват букви и числа, анимират се разкази. Служат като декоративни мотиви за платове и дрехи.
Днес ние с моята малка помощница изпробваме един лесен начин да си направим свой собствен танграм-сет, ползвайки най-елементарни творчески материали.
Боядисване или оцветяване с каквото решите - Нашият картон бе твърде тъмен, затова най-удачно бе да изберем рисувателна боя. |
Минути на прелестно цапане |
..след което не така прелестни минути в чакане боядисаните елементи да изсъхнат |
Край |
Наистина има толкова много образи, които да се ползват при подредбата на фигурите. Ето само един пример с десетки форми на животни: Първо са дадени само черните контури, за да се помъчи мозъкът да реши как са конфигурирани формите. Следват и решенията с цветните фигури.
Приятни забавления желаем!
За още идеи ни последвайте на страницата ни във facebook.
Поздрави: Kinder Coder
Коментари
Публикуване на коментар