- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
Теми
Теми
ресурси46
роботика41
Lego Education29
Роботика за България24
Lego Spike21
Истории за разказване21
Lego Mindstorms EV320
Scratch20
рободизайн20
Вдъхновение14
програмиране14
работа с детето вкъщи14
micro:Bit9
Книги9
състезания9
интервю7
STEM6
Коледни6
бъдеще6
EUCodeWeek5
First Lego League5
Азбука5
Забавна математика5
Arduino4
Момичетата от математиката и
информатиката4
STEАM3
Дигитализация3
Логика3
BricQ Motion2
Конструиране2
изкуствен интелект2
Bebras1
Scratch Jr.1
Информационни технологии1
МОН1
Показване на още
Показване на по-малко
Последвайте ни
- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
Днес ми остава малко време да реализирам една идея за проект в Скрач, а именно: Генератор на задачи. В случая - задачи със събиране на двуцуфрени числа.
За по-ефектна визуализация съм ползвала средата за разработка в Scratch Lab. Тук със специалната добавка Animated Text лесно се визуализира рандом генератора на две неизвестни числа a + b. Ето как изглежда крайният резултат:
А ето и как да бъде постигнат:
1. Работи се в експерименталната среда на ScratchLab.
2. Нужен е спрайт, който да води диалога с публиката - при мен това е момичето. Нейният размер е увеличен до максималните 214%, а пълния код виждате в следващото изображение.
![]() |
Програма на спрайта, водещ диалога |
3. Необходим ни е още един спрайт, на когото да присвоим неизвестните a + b, които до съобщаването на първата задача непрекъснато ще се променят. Създаваме си празен спрайт, или който и да е, но невидим. В неговата програма се ползват два блока от специалната добавка Animated Text. А кодът към него е следния:
Програма на невидимия Спрайт 2 |
Жалко е, че за момента проектите в ScratchLab могат да бъдат запаметявани единствено като файл, свален на компютъра и възпроизвеждани единствено в средата ScratchLab, не и в Scratch 3.0 или предходен. Което обяснява и защо не могат да бъдат споделяни и запаметявани онлайн. Все пак аз създадох и споделен проект в Scratch 3.0, който може да намерите, ремиксирате и споделяте.
Проектът може да бъде разширен или изменен по взевъзможни начини като например с добавяне на променлива, натрупваща точки от верни и грешни отговори, генериране на по-големи случайни числа, трицифрени и дори още по-големи числа и др.
Изпробвайте, споделете и сътворете!
За още ресурси и материали ни последвайте на страницата ни във facebook.
Поздрави: Kinder Coder
Коментари
Публикуване на коментар