- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
Теми
Теми
ресурси46
роботика40
Lego Education28
Роботика за България24
Lego Spike21
Истории за разказване21
Scratch20
Lego Mindstorms EV319
рободизайн19
Вдъхновение14
програмиране14
работа с детето вкъщи14
micro:Bit9
Книги9
състезания8
интервю7
STEM6
Коледни6
бъдеще6
EUCodeWeek5
Азбука5
Забавна математика5
Arduino4
First Lego League4
Момичетата от математиката и
информатиката4
STEАM3
Дигитализация3
Логика3
BricQ Motion2
Конструиране2
изкуствен интелект2
Bebras1
Scratch Jr.1
Информационни технологии1
МОН1
Показване на още
Показване на по-малко
Последвайте ни
- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
Продължаваме да Ви срещаме с позитивни и
идейни хора, като героите от настоящото интервю са особено креативни и
най-важното – посветили са дейността си специално на децата. Запознайте се с Научна точка - научни занимания за деца. Те имат кауза. Кауза с наука. Кои са те и какви ги
вършат ще научите от самите тях.
В: Как
бихте представили себе си и това, с което се занимавате?
Ние сме група от специалисти, работещи с голям
ентусиазъм за популяризиране на точните науки сред най-малките. За целта сме
разработили модули от научни занимания, организирани като работилници в реални
лабораторни условия. Залагаме на това, децата да се почувстват като малки учени
по време на нашите занятия.
В: На
фона на повечето занимателни курсове, които се организират за децата, вие се
откроявате с нещо различно. Как се зароди идеята и какви бяха основните ви
затруднения по пътя на развитие?
В: Как
успявате да спечелите т.н „дигитални деца“ с научи факти и експерименти, без
никакъв допир с дигитализацията?
В: какво представляват
заниманията ви и как те допринасят за развитието на детето?
Разработените от нас образователни модули, се състоят от
серия от тематично свързани работилници, всяка от които включва теоретична
беседа и експериментална част. Работи
се в група от 8-12 деца, разделени на екипи от по двама, разполагащи със
собствен набор от материали.
Целта на заниманията е както да разширят кръгозора на децата
по определени теми и въпроси, така също и да развият важни умения като
концентрация, сензорика и фина моторика. Практическото прилагане на научни
методи като сравнение и
наблюдение от участниците ни, спомага за
развитието на техните
логически и аналитични способности. Разпределянето на задачите и разчитането на другарчето
при работа в екип спомага също така и за усъвършенствуване на емоционалната интелигентност.
Въпрос,
който задаваме на всички: Какво бихте казали на тези родители, които се
опасяват да не би детето им да развие пристрастеност към дигиталните
устройства, и гледат на курсовете по програмиране в ранна възраст по-скоро като
на опасност, отколкото на нещо полезно и изграждащо стойност?
Дигиталните технологии навлизат във все-повече сфери от ежедневието
ни, тъй че за правилното им използването са необходими адекватни знания и
умения. Бъдещето на образованието също е дигитално. Затова една от основните задачи
на активния родител е не да предпазва детето си от модерните технология, а да
избере тъкмо онези, които ще повишат неговата дигитална грамотност.
В: Какви
са плановете ви за близкото бъдеще?
Проблемът често е в нас, възрастните, че поставяме граници пред самите нас и проектираме
тези същите и върху децата. Смятаме, че
ако нещо ни е трудно и не го разбираме то със сигурност и децата ни няма да го разберат или харесат. Децата напротив не са обременени
с тези страхове и подхождат много по-адекватно към новостите отколкото на нас
възрастните ни се иска. Затова имаме желание да
работим по-интензивно върху връзката родител-дете. За тази цел каним повече
родители да се включват заедно с децата си в нашите занимания и да се опитват
да се учат, мотивират или вдъхновят повече от тях.
Коментари
Публикуване на коментар